powered by Surfing Waves

Δραστηριότητες 2017-2018
3ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας

Διοργάνωση επιμορφωτικού σεμιναρίου


Στο σχολείο μας διοργανώθηκε με επιτυχία και με αρκετή συμμετοχή από πολλά σχολεία της περιοχής μας επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα "η αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών [ΤΠΕ] για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων" την Πέμπτη 29-3-2018 και ώρα 12.00 – 14.10 μ.μ στην αίθουσα υπολογιστών.


Το σεμινάριο διοργάνωσε και υλοποίησε η Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων της Π.Δ.Ε. Κρήτης , κ. Ιωάννα Α. Ραμουτσάκη, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό του σχολείου μας, κλάδου ΠΕ19, κ. Μπλαζαντωνάκη Μιχαήλ. Οι προτάσεις που παρουσιάστηκαν αξιολογήθηκαν από τους συναδέλφους ως ενδιαφέρουσες με την προοπτική να δοκιμαστούν και στην πράξη ως ένα επιπλέον μέσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το σεμινάριο έκλεισε με σχετική συζήτηση.


Ερωτηματολόγιο για τη χρήση των ΤΠΕ


Το σχολείο μας στα πλαίσια των μαθημάτων πληροφορικής και τεχνολογίας της Γ' τάξης, διεξάγει έρευνα σχετικά με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Προσκαλούνται οι μαθητές/μαθήτριες του σχολείου μας να συμπληρώσουν το παραπάνω ερωτηματολόγιο. Ευχαριστούμε πολύ τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γ3 τμήματος για την συλλογή και την επεξεργασία των δεδομένων, καθώς και τα υπόλοιπα παιδιά για τη συμμετοχή τους στη συμπλήρωση του σχετικού ερωτηματολογίου.

Εκπαιδευτική εκδρομή στο μουσείο Καζαντζάκη


Την Δευτέρα 26/2/2018 το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στο Μουσείο Καζαντζάκη στο Ηράκλειο στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και αφού οι μαθητές είχαν έρθει σε μια πρώτη επαφή με το έργο του μεγάλου Κρητικού λογοτέχνη. Στην εκδρομή συμμετείχαν 55 μαθητές της Γ ΄ Γυμνασίου με τη συνοδεία 5 συνοδών –καθηγητών.

Το μουσείο Καζαντζάκη βρίσκεται 15 χιλιόμετρα νότια από την πόλη του Ηρακλείου , στο χωριό Μυρτιά , και επιφυλάσσει στους επισκέπτες του ένα γοητευτικό ταξίδι στο βίο και τους στοχασμούς του συγγραφέα , μέσα από τις επιστολές και τα ημερολόγιά του , προσωπικά αντικείμενα και ενθύμια των ταξιδιών του , δυσεύρετες φωτογραφίες , θεατρικό και οπτικοακουστικό υλικό, καθώς και έργα τέχνης εμπνευσμένα από τον λογοτεχνικό του κόσμο.

Οι μαθητές μας με ενδιαφέρον συμμετείχαν οργανωμένοι σε 2 ομάδες μέσα στο μουσείο σε ειδικά προσαρμοσμένο πρόγραμμα για μαθητές Γυμνασίου επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο μια πιο ολοκληρωμένη και βιωματική αντίληψη της ζωής και του έργου του συγγραφέα.

Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη μας στο τάφο του Ν.Καζαντζάκη που βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του Ηρακλείου, πάνω στα ενετικά τείχη ,στον προμαχώνα Μαρτινένγκο, με θέα όλη την πόλη του Ηρακλείου. Ο τάφος του βρίσκεται στο συγκεκριμένο σημείο έπειτα από επιθυμία του ίδιου και είναι απλός, με μεγάλο ξύλινο σταυρό και μια επιγραφή που ο ίδιος είχε ζητήσει να γράψουν: «Δεν ελπίζω τίποτα, δε φοβούμαι τίποτα, είμαι λέφτερος».

Στο τέλος απολαύσαμε μια σύντομη περιήγηση στην πόλη του Ηρακλείου. περισσότερα...


Επιμορφωτικό διασχολικό σεμινάριο για τη διδακτική της λογοτεχνίας


Με επιτυχία και με ικανοποιητική συμμετοχή από αρκετά σχολεία της περιοχής μας πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας τη Δευτέρα 18/9/2017 επιμορφωτικό, διασχολικό σεμινάριο για τη Διδακτική της Λογοτεχνίας με θέμα «Η δημιουργική πρόσληψη των λοτεχνικών κειμένων στο σχολείο – ενδεικτική μελέτη περιπτώσεων» το οποίο διοργανώθηκε από τη Σχολική Σύμβουλο φιλολόγων κ. Ι. Ραμουτσάκη σε συνεργασία με τη φιλόλογο του σχολείου μας κ. Π. Ζερβαλάκη.

Στο α' μέρος του σεμιναρίου απολαύσαμε – μαθητές και καθηγητές – την ανάγνωση του παιδικού βιβλίου «Ένας γίγαντας που τον έλεγαν Μ.Π.» από την ίδια τη συγγραφέα Μ. Κωστοπούλου –Μπέριου. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση της συγγραφέα με τους μαθητές του τμήματος Γ2 του σχολείου μας που συμμετείχαν στο σεμινάριο. Μετά την αποχώρηση των μαθητών ακολούθησε συζήτηση με τους συναδέλφους με θεματικό άξονα «προγραμματισμός μαθήματος, προετοιμασία του τμήματος για μια συζήτηση με κάποιο λογοτέχνη και σωστή ανάγνωση των λογοτεχνικών κειμένων».

Στο β' μέρος του σεμιναρίου παρακολουθήσαμε ενδιαφέροντα παραδείγματα δημιουργικής πρόσληψης και αξιοποίησης των έργων του Ν. Καζαντζάκη στο Γυμνάσιο και Λύκειο. Ακολούθησε συζήτηση εργασίας και η συνάντηση έκλεισε με παρουσίαση σχετικών προτάσεων και συμπερασμάτων.